Nádražní ulice začala vznikat na samém počátku 20.století. Původně při cestě do Syrovic tu stály jen čtyři objekty. Rohový dům na křižovatce s Rajhradskou ulicí č.p. 92, strážní domek u železnice č.p. 93 a zhruba uprostřed dnešní ulice vpravo dům č.p. 94. Čtvrtou stavbou byla kaplička, tedy správně řečeno sloup nejsvětější trojice. Ještě za Rakouska-Uherska tu byly vyměřeny parcely na stavbu rodinných domů a postupně se začalo stavět po obou stranách ulice od ulice Hlavní. Do začátku První republiky stály řadové domky v dolní části – vpravo po budoucí školu a vlevo prakticky po dnešní křižovatku s ulicí Mácovou. Ulice Nádražní měla svůj název od svého vzniku stejný, i když jednu dobu se jí říkalo „Fóglgase“ – ptačí ulička. Tento název dostala od místních proto, že se na tuto ulici přistěhovali obyvatelé s ptačími jmény. Bydlel tu pan Vogel, naproti Papoušek, dál Kosina, za rohem Jeřábek a o kus dál na Rajhradské Laštůvka.
Za První republiky se pokračovalo se stavbou domů po pravé straně ulice. V roce 1924 se začala stavět škola a následovaly další domy. Kolem těchto domů také vedla cesta do Syrovic, která tehdy vedla přes koleje. V roce 1936 však bylo rozhodnuto vybudovat podjezd železnice, tedy, že železnice bude podkopána, a silnice bude položena o několik metrů dál a níž, než byl tehdy současný terén. Obrovské množství zeminy, které muselo být odtěženo, se rozváželo na okolní pole. Nakonec byl do vzniklého tunelu pod tratí postaven viadukt se dvěma postranními schodišti. Nutno ale dodat, že se tehdy nejednalo o silnici v pravém slova smyslu, ještě v roce 1946 to byla jen úzká prašná cesta bez dláždění nebo asfaltu. V roce 1936 byl také zbourán starý strážní domek a postaven nový s prostornou čekárnou. Dalším počinem toho roku byl na dolním konci Nádražní ulice vedle č.p. 130 (v křižovatce s Blatnou ulicí) vodní rezervoár pro místní hasiče. Měla to být dostatečná zásoba vody, kdyby v této části obce hořelo. Nádrž byla dokončena v polovině června, měla obsah 640 hektolitrů, a plnit ji museli hasiči motorovou stříkačkou.
Domy za křižovatkou s dnešní ulicí Mácovou po pravé straně se začaly stavět po 2.světové válce, v roce 1952 už zde stála skoro celá horní část ulice. Levá část se dostavovala v letech 1968 – 75.
Iva Tycová